تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت

 

مطالب و محتواهای تولید شده در فضای مجازی نیاز به دیده شدن دارند و این مهم در صورتی که مطالب به درستی بهینه شده باشند و اصول سئو در تولید محتوا رعایت شده باشد اتفاق خواهد افتاد. حال چگونه محتوای خود را براساس پارامترهای مختلف بهینه سازی سایت تولید کنیم تا بیشترین اثرگذاری را در سئو وب سایتداشته باشد. پس از طراحی سایت و بهینه سازی قالب آن نوبت به تولید محتوا و بهینه سازی محتوا می رسد و محتوای منتشر شده در صفحات سایت تا زمانی که براساس الگوریتم ها و نکات سئو پیاده تولید نشود نمی تواند بر افزایش رتبه سایت شما تاثیر مثبت داشته باشد. در ادامه به آشنایی برخی از این نکات میپردازیم

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب در تولید محتوا

انتخاب کلمات کلیدی مرحله مهمی در تولید محتوا می باشد. لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را فراهم کنید و سپس تیتر اصلی ، تیترهای داخلی را براین اصل انتخاب نمایید و از کلمات کلیدی خود استفاده نمایید.

  • انتخابات موضوعات پرمخاطب جهت تولید محتوا

درباره مباحث و موضوعاتی که برای کاربران جذاب است انتخاب نمایید و بیشتر محتواهای خود را در آن زمینه ها تولید کنید. درباره موضوعات روز قابل بحث که برای کاربران سایت طراحی شده شما، جذاب است و به دنبال آن هستند را تهیه نمایید. جذب ترافیک بوسیله محتوای مفید و همچنین افزایش زمان ماندگاری کاربران در وب سایت طراحی شده شما مواردی است که پس از بازاریابی محتوا و تولید محتوای با کیفیت اتفاق خواهد افتاد .

  • محتوای طولانی تری تولید کنید

محتوای خود را با تعداد کلمات مناسب ایجاد نمایید. باید حداقل تعداد محتوای تولیدی 300 کلمه و بیشتر باشد. کیفیت محتوا موردی است که در الگوریتم پاندا گوگل مورد بررسی قرار می گیرد و جزو آیتم های بهینه سازی سایت می باشد.

  • کیفیت در محتوا

محتوایی که در دسترس کاربران قرار می گیرد باید با کیفیت همراه باشد و همچنینن کاربردی نیز باشد. مطالب غیر کپی و تولیدی که در سایت طراحی شده شما قرار می گیرد می تواند نظر کاربران را به خود جلب کند و در کنار آن تاثیرگذاری خود را در سئو سایت و بهینه سازی وب سایت نیز خواهند داشت. در تولید محتوای با کیفیت به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- محتوای استراتژیک

برای تولید محتوای با کیفیت باید طرح و نقشه قبلی داشت. تنها 44 درصد از بازاریابان برای تولید محتوای خود برنامه ریزی دارند. اگر شما به طور دقیق ندانید که برای چه کسی محتوا را می نویسید و یا اینکه چگونه بنویسد، و با همین بی اطلاعی و سردرگمی اقدام به تولید محتوا کنید عملا وقت خود را صرف محتوایی کرده اید که خواننده را جذب خود نخواهد کرد. بهتر است به جای این که توده ای از موضوعات مختلف در ذهن خود بپرورانید، یک یادداشت از راهکارهای مختلفی که می توان با آنها تولید محتوای مفید داشته باشید، تهیه کنید مثلا

– نوع محتوایی که مخاطبان من بیشتر با آن ارتباط برقرار می کنند

– پیدا کردن یک راه مناسب و مقرون به صرفه برای ارائه محتوا به مشتری مثل طراحی سایت و راه اندازی سایت

2- پیدا کردن ایده های جدید و جذاب برای موضوع محتوای هر ماه

یکی از چالش های بازاریابان یافتن ایده های جدید برای موضوع محتواهای آینده است. بهتر است اول هر ماه از همکاران خود بخواهید با توجه به نیازها، چالش ها و مشکلاتی که مشتریان و مخاطبان در ماه گذشته داشته اند ایده های جدید برای تولید محتوای ماه آینده به شما ارائه دهند. کسانی که بیشتر از همه با مشتری در ارتباط هستند بیشترین ایده ها را می توانند خلق کنند مانند کارمندان بخش پشتیبانی و یا فروش. اگر موضوعات داغی در کسب و کار شما رخ داد همیشه آنها را در اولویت موضوعات و ایده های دیگر قرار دهید.

3- خلاقیت در انتخاب عنوان

با توجه به کسب و کارتان شما باید برای محتوای متفاوت عناوین متفاوتی ایجاد کنید، برای هر بخش از بازاریابی خود عناوین خاصی در نظر بگیرید. عنوان مطلب اولین بخش از محتوای شماست که چشم خواننده به آن می افتد. در واقع دلیل آنکه بیشتر بازاریابان نتیجه مطلوبی را از بازاریابی محتوا خود به دست نمی آورند این است که بسیاری از مشتریانشان با عناوینی که به دستشان می رسد و یا موضوعاتی که در ایمیل های تبلیغاتی می خوانند، ارتباط برقرار نمی کنند. پس بهتر است به جای پرداختن به تولید محتوای زیاد به هدفمان از تولید محتوا فکر کنیم.

بسیاری از بازاریابان قبل از تولید یک محتوا حدودا 25 نوع عنوان مختلف را برای آن انتخاب می کنند و از بین آنها موثرترین را با مشورت دیگران انتخاب می کنند. گاهی اوقات به نظر می رسد که نیازی نیست این قدر زمان صرف انتخاب عنوان مناسب کنیم ولی به شما اطمینان می دهم که در بالا رفتن نرخ جستجوهای مطلب به شما کمک خواهد کرد.