همان طور که در جلسه دوم آموزش کار با ووکامرس گفته شد ، ناحیه شماره 4 در صفحه افزودن محصول ، مربوط به اطلاعات قیمتی ، تخفیفی ، نوع محصول و وضعیت موجودی محصول بود ، درجلسه قبل با روش قیمت گذاری محصول آشنا شدید. در این جلسه به مدیریت انبار و موجودی کالا در ووکامرس میپردازیم.
برای شروع همانند شکل (شماره 1) بر روی “انبار” کلیک کنید تا بتوانید به جزئیات انبار محصول دسترسی داشته باشید ، اگر شما میخواهید یک انبار داری حرفه ای داشته باشید احتیاج به کد گذاری هر محصول به صورت استاندارد میباشد. توجه داشته باشید که کدگذاری محصول اختیاری بوده و در فروشگاه های کوچک میتوان از کدگذاری محصول اجتناب نمود.
شناسه محصول یا SKU را بایستی در قسمت شماره 2 مشخص شده در شکل زیر وارد شود . به عنوان مثال ما کد MA206 را جهت مادربورد (حرفM) ایسوس ( حرفA ) سری 206 ( عدد 206) در نظر گرفتیم ، که این انتخاب میتواند بر اساس استانداردهای کدگذاری محصول و یا اینکه شماره خاص از محصول باشد.
بعد از وارد کردن شناسه محصول MA206 ( به عنوان مثال ) که در قسمت 1 شکل زیر مشاهده میکنید ، وضعیت موجودی محصول را از قسمت 2 انتخاب کنید. این پیغام در هنگام نمایش محصول ، به کاربر نمایش داده میشود و کاربر پیغام “موجود در انبار” و یا ” در انبارموجود نمی باشد ” را خواهد دید.
در صورتی که بخواهید ” موجودی در سطح محصول ” را مدیریت کنید ، باید مطابق شکل زیر چک باکس “مدیریت موجودی انبار ” را تیک بزنید ، پس از این کار دوناحیه جدید در زیر آن به شما نشان داده میشود که اولین ناحیه موجودی محصول شما در انبار را مشخص میکند ( شماره 2) و قسمت بعدی اجازه پیش سفارش محصول در هنگام اتمام موجودی را به کاربر میدهد که میتواند سه گزینه “اجازه دادن” ، “اجازه نده ” و ” اجازه دادن و اطلاع به مشتری” باشد که با انتخاب شما میتواند این سه مورد اجرا شود .
جمع بندی این آموزش : در این آموزش ما یاد گرفتیم که موجودی محصول در فروشگاه خود را در سیستم تعریف کنیم تا با کم شدن موجودی بر اساس انبار فیزیکی محصول ، به پرکردن انبار اقدام نماییم و یا اینکه امکان پیش سفارش محصول ( برای محصولاتی که میخواهیم بر اساس تقاضا ، آنها را عرضه نماییم ) را فعال نماییم.